Feszt impróztunk - avagy hogy születik a beszámoló

Nóra: Meg kéne írni a beszámolót az imprófesztről.

Kati: Segítsek?

Lacpac (vészjóslóan): Szerintem ez így nem lesz jó.

N: Próba cseresznye. Mivel kezdődjön?

K: Mondjuk azzal, hogy 2009. február 21-én a pozsonyi A4 – zero space adott otthont a Farsangi rögtönzések improvizációs fesztiválnak.

N (elhúzza a száját): Az ciki, hogy „adott otthont”. Legyen inkább „lezajlott”. 2009. február 21-én a pozsonyi A4 – zero space-ben lezajlott a Farsangi rögtönzések improvizációs fesztivál.

K: Ez se jó. Beszéljünk inkább arról, hogy milyen volt.

(szünet)

HomoDram

N: Kezdjük ott, hogy hány csoport vett részt.

K (ujjain számol): Nyolc. Kettő volt Komáromból: a St. Habakukk és a Tyűha. Akkor ott volt a Béla, a régi-új Oszt!?, a mieink (HáDé) meg a két budapesti csoport, a Pang és a Szelíd Etruszkok.

N (felkiált): Kihagytad a bécsi La Vort!

K: Tényleg. Szerintem Fritz tök jó volt.

N (bólint): A csoportokat felsoroltuk, jöjjön a zsűri. Itt volt ugye Budapestről Kovács Áron drámatanár, NAL a Magyar Szín-Játékos Szövetség elnöke…

K (bizonytalanul közbevág): Nem kéne kiírni a teljes nevét?

N: Jó, akkor legyen zárójelbe.

HomoDram

K: Szóval: Budapestről Kovács Áron drámatanár, NAL (Nagy András László) a Magyar Szín-Játékos Szövetség elnöke és Vlado Sadílek (Gandalf) rendező.

N (félve): Szerinted nem sértődik meg, hogy Gandalfnak hívjuk?

K: Á, biztosan nem.

(szünet)

N: Most akkor mit? Írjunk a feladatokról?

K: Aha. Szerinted melyik volt a legjobb?

HomoDram

N: A verses. Tudod, amikor egy fotóról kellett a csoport mindegyik tagjának egy négy soros verset impróznia.

K: Azért az szívás volt, hogy páros ríműnek kellett lennie…

N: De megoldották. Emlékszel a Ligidi versére?

„Olyan szépek ezek a sakkbábuk.
Kár, hogy nincsen lábuk.
Tényleg ennyire hülye vagyok?
Tényleg ennyire hülye vagyok.”

Nem biztos, hogy pontosan így volt, de azért felért egy önvallomással. (nevetés)

K (elpirul): Nekem a Panyi Zoli verse is tetszett.

N: Persze, mert rólad szólt.

K: Akkor ezt ne írjuk…Mi volt még olyan jó?

HomoDram

N: Pl. a zenés feladat, amikor a 75. másodpercben leengedtek az Aidából egy részletet.

K: Jaja, és bele kellett építeni a jelenetbe. (csend) Az mekkora volt már, ahogy belepakolták a Piri torkába a hangszereket, és a zene, mintha a hasából szólt volna…

N: Hja, az a Szelíd Etruszkok volt. Azért a mieinket se hagyjuk ki. Emlékszel a Panki Petire: „Nálunk így van meg a harmónia.”

HomoDram

K (mosolyogva): Az a verekedés az ott volt.

N: Volt egy olyan feladat is, amikor cigit, gyufát, rúzst kellett nem rendeltetésszerűen használni.

K (gondolkodik): Mhm…Ott nekem a Tyűha totál tetszett. Amikor a szolid nőből előtört a hisztérika: „Rúzs van nálam, és nem félek használni.”

N: Aha. Az durva volt. Meg a Pang a tükörrel. Az is állat volt.

K: Még azt is megtudtuk, ha már nem bírunk tanulni, még mindig kitámaszthatjuk a szemünket gyufával… (nevetés)

HomoDram
N (felkiált): A legelső feladatot kihagytuk, bakker!

 

K: Amikor a másik csoporttól kapott tárgyra és mondatra kellett jelenetet összerakniuk a csapatoknak.

N: Ekkor játszott a Vera egy nem száz százalékos prostit, ugye?

K (elmosolyodik): Aha. Az Ilka Adrián milyen jót alakított a macijával…

(szünet)

N: A Béláékról már írtunk?

K: Még nem.

N: Arra emlékszel, mikor a Terit rituálisan kivégezték, miközben ő végig azt hitte, hogy buli van?

HomoDram

N: Nem baj, pont ettől jó az imprófeszt.

K (értetlenül): Mitől?

N: Hát attól hogy, mindenki…(csend) Á, nem tudom megfogalmazni.

K: Akkor lapozzunk. Radikális Szabadidő Színház?

N: Ja, a Brutus. De most le kellene írni, hogy délután négytől a budapesti Radikális Szabadidő Színház előadását láthatta a nagyérdemű…

K (ironikusan): Nagyérdemű??? Nóri, ez olyan ciki.

HomoDram

N (mérgesen): Na jó, akkor négytől a budapesti Radikális Szabadidő Színház előadását néztük meg. Így jó?

K: Pecka.

N: Neked tetszett?

K: Nem értem miért játszottak arénában, ha én például csak a színészek hátát láttam az előadás 90 százalékában.

Lacpac (okoskodva): Az aréna olyan színházi térhasználat, amikor a nézők körbe ülik a színteret.

N (elhúzza a száját): Köszönjük, Lacpac, hátha valaki nem értette meg elsőre. Amúgy, szerintem totál szép képek voltak benne.

K: Emeljünk ki valami konkrétat?

N (ironikusan): Á, ez nem egy recenzió. (összenéznek)

K: Jó, akkor jöjjön a buli.

HomoDram

N (hirtelen): Kihagytuk a Dottorét. A Tóga komolyan vette a szerepét, még nyakkendőt is kötött.

K (sértődötten): Meg engem szívatott végig. Még, hogy nem tudok excelben dolgozni.

N (mosolyogva): És nem volt igaza?

K (lemondóan): De.

N (ironikusan): Mit írjunk a Tógáról? Említsük meg azt a bizonyos freudi elszólását?

K: Á, ne. (nevetés) Azt viszont leírhatjuk, hogy ő találta ki a feladatokat.

N: Ja. (taps, taps, taps) Riszpekt Tógának.

K: Jó, de már térjünk át a buli részre, mert nem bírják majd végigolvasni.

HomoDram

N: Tehát akkor a buli a Szőttes próbatermében DJ Olasz Pityuval.

K (okoskodva): DJ Adi is beszállt egy órára.

N: Ja, de nekem DJ Olasz jobban bejött. Azokra a zenékre jobban lehetett táncolni.

K (fejét vakarja): Hát, nekem vannak fehér foltok a bulit illetően. (nevetés)

N: Tök jó volt, és…(csend)

K: Szerintem ezt már ne írjuk. Nem úgy volt, hogy palacsintát sütsz?

Lacpac: Éhes vagyok! (felpofozza Nórát)

N (sikoltva): Menekülj, Katiiii!!! (folyik a vér mindenhol)

Lacpac: THE END (egy késsel a kezében kergeti Katit)

 

Nóra, Kati

Fotó: Csambi, Laci, Juli. A fenti beszámoló a Gurigongo honlapján is megtalálható



süti beállítások módosítása